Maken we ons niet een beetje te afhankelijk van techniek?

Maken we ons niet een beetje te afhankelijk van techniek?

Maken we ons niet een beetje te afhankelijk van techniek? Deze week waren computeraanvallen door ‘ransomware’ weer groot in het nieuws, net nadat het een maand geleden ook al het geval was. Over de hele wereld ondervinden veel organisaties en hun toeleveranciers en klanten grote schade. In het nieuws werd getoond dat in de haven van Rotterdam grote containerschepen niet gelost kunnen worden, terwijl andere schepen beladen met nota bene tot 20.000 containers (!) alweer in aantocht zijn. Men probeert handmatig te lossen en de administratie te verzorgen…. De meest recente updates Een dergelijke gijzeling zou te voorkomen zijn door altijd de meest recente updates in je netwerk te hebben. Dat op zich moge duidelijk zijn. Echter, net als in de medische wetenschap wordt pas een geneesmiddel ontwikkeld als er een (nieuwe) ziekte ontstaan is. 100% Preventie is helaas onmogelijk. Dat geldt dus ook hier. Hoe lossen we dit op? Hoewel wij bij PA Online veel zaken digitaal regelen, en zeer geïnteresseerd zijn in techniek, software etc.,...
Lees meer

Penny wise, Pound foolish?

If you think it’s expensive…. Dit plaatje zien wij elke keer weer verschijnen op LinkedIn. Oftewel, this image goes viral… En dat begrijpen wij ook. Het is namelijk absoluut waar. En dat weten wij met z’n allen. En toch…. Verbaast het ons dan elke keer weer dat in allerhande vacatureteksten min of meer verwezen wordt naar bovengenoemde tekst? Verwezen? Jawel, maar op de manier van ‘voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten’. En dat kan niet. Een Ferrari koop je ook niet voor de prijs van een Suzuki. Momenteel is het heel goed mogelijk om te onderhandelen en daar is niets mis mee, mits het voor alle partijen toch een win-win betekent. Maar de basis is wel KWALITEIT ! Vacatureteksten: twee functies ineen? Sinds de crisis zien wij vrij regelmatig vacatureteksten met twee functies tegelijkertijd in één vacature en dus in de hoop dat in één persoon te vinden. En dan ook letterlijk op zoek naar een Techneut die zeer goed administratief onderlegd is, een...
Lees meer

Wij kennen onze PAppenheimers!

Wij kennen onze PAppenheimers Groot kandidatenbestand versus je kandidaten kennen Hoe vaak wordt tegen ons gezegd: “Maar jullie concurrent heeft een groot kandidatenbestand”. En in de tussentijd wordt er o.a. op Twitter gemopperd dat bureaus zeggen hun kandidaten te kennen, hetgeen niet het geval blijkt te zijn. Als u dit zo eens bekijkt, wat heeft dan uw voorkeur? Klant zoekt geen oplossing meer, maar een leverancier Daarstraks las ik in een blog over sales dat klanten tegenwoordig geen oplossing meer zoeken, maar een leverancier. Dat vond ik eigenlijk verbazingwekkend, maar OK. De reden hiervan is volgens de blogger dat er nog weinig zichtbare verschillen zijn in de diensten van de dienstverleners. Ja, OK, die begrijp ik. USP (Unique Selling Point) Oftewel, wat is de USP van de dienstverlener? Waarom zou een klant een contract moeten aangaan met DIE dienstverlener en niet de concurrent? Het antwoord ligt in eerste instantie in de vraag van de klant. Wat wenst de klant precies? Weet de klant precies wat of wie hij/zij zoekt? Als...
Lees meer

Dilemma: ‘Grote kaartenbak’ versus ‘je PA-ppenheimers kennen’

Je PA-ppenheimers kennen Concurrentie houd je scherp Daar geloof ik echt in. Daarom ben ik erg blij met concurrentie. Het grappige is wel dat wij, de bemiddelingsbureaus, min of meer tegen dezelfde muren oplopen, maar dan anders. Wat? Een klein versus een groot kandidatenbestand De grote, bekende uitzend- en detacheringsbureaus hebben, zoals dat wat onpersoonlijk heet, een ‘grote kaartenbak’. Oftewel, een groot bestand met al dan niet beschikbare kandidaten. Bureaus als het onze hebben een klein bestand van kandidaten, aangezien wij willen waken voor het niet (meer) kennen van onze kandidaten. En dat is nou precies het dilemma. Niet van ons, maar van de klanten! Het dilemma van (onze) klanten Wanneer wij een aanvraag ontvangen, wordt vaak gevraagd naar het aantal Personal Assistants en Secretaresses in ons bestand. Pas geleden werd ons nog gezegd dat de concurrent – tevens in de race betreffende een aanvraag – een ‘veel grotere kaartenbak’ heeft dan PA Online, hetgeen men een voordeel vond. Wij betwisten dat (excuses!) en hebben dat ook uitgelegd. Echter,...
Lees meer