Het resultaat van wegbezuinigde Secretaresses
Al jaren meld ik ‘penny-wise pound foolish’ als hele groepen Secretaresses worden ontslagen uit bezuinigingsoverwegingen.
Dat er bespaard moe(s)t worden, zeker tijdens de crisis, is logisch. Echter, ervan uitgaan dat de Managers dan zelf wel alles regelen en organiseren, is natuurlijk niet logisch.
Hoe praktisch is een Directeur, een Manager?
Hoeveel Directeuren en Managers zijn nou werkelijk zeer praktisch aangelegd? Hoeveel kennen de ‘tips & tricks’ van MS Office waardoor het maken van afspraken veel sneller kan den iedereen via de mail uit te nodigen, en het gebruik van Word waarvoor het bedoeld is?
Welke Directeur en Manager zijn ‘regelneven’? En ook niet onbelangrijk: welke Directeur en Manager vindt deze ‘self service’ leuk?
Economische omstandigheden
Dat Managers zichzelf niet ‘wegbezuinig(d)en’ tijdens de crisis, dat begrijp ik. Maar dat zij de taken van hun management ondersteuner erbij krijgen, lijkt mij niet echt een bezuiniging. Daar zijn zij veel te duur voor.
Pas geleden vernam ik via via, conform mijn voorspelling overigens, dat o.a. verschillende accountantskantoren tegen hele praktische...