How Personal Assistant Recruitment Services Make It Easy to Find the Right Match

How Personal Assistant Recruitment Services Make It Easy to Find the Right Match

Finding a Personal Assistant that fits your needs and organization is key to making sure you’ll be able to delegate more tasks and focus on growing the business. However, the process of going through endless resumes and cover letters can feel overwhelming, especially when you don’t seem to find what you’re looking for. The alternative? Personal Assistant recruitment services that are designed to simplify the process and make it easy to find the right match. If you don’t have the time or don’t want to deal with the hassle of recruitment, then these services are ideal for you. Let’s explore how recruitment services for Personal Assistants make it seamless to find the right PA. 1. What to Look for When It Comes to Personal Assistant Recruitment Services When you’re using top-notch PA recruitment solutions to find the perfect Assistant, partnering with the right agency can make all the difference. Here’s what to look for to ensure you find the right person sooner rather than...
Lees meer
Behind every great CEO is a great PA !

Behind every great CEO is a great PA !

Laat dat nou net zijn waar PA Online goed in is; recruitment van zeer ervaren veelal meertalige Personal Assistants.   Als voormalig international Personal Assistant ken ik het PA-vak ‘inside & out’. Ik herken daarom ook de kwaliteit in mijn PAppenheimers. De PA met secretaressebloed zorgt dat haar CEO ‘shinet’. Zij, of hij, staat als het ware achter de coulissen, om te zorgen dat alles op rolletjes loopt. Hoeveel zaken het ook tegelijk zijn die geregeld of gemonitord moeten worden, de PA doet het gewoon! Nou ja, gewoon?! Dat is tweeledig. De PA vindt het inderdaad gewoon. Vraag aan het eind van vandaag maar eens wat hij of zij allemaal gedaan heeft. Wedden dat er een antwoord komt van: “Nou ja, afspraken gemaakt en gewijzigd, mail bijgehouden, reizen geboekt en telefoontjes gepleegd.” Zou je die persoon vandaag gevolgd hebben met een camera, komt er een heel ander beeld naar voren! Ja, die afspraken, de mail, de reizen en die telefoontjes dat klopt allemaal wel. Maar er...
Lees meer

Interim Bestuurssecretaresse CvB (ingevuld)

Voor een onderwijsinstelling in Leiden zoeken wij met spoed een BESTUURSSECRETARESSE voor het College van Bestuur. Het betreft een tijdelijke functie, bij voorkeur vanaf 17 april a.s. (!) voor minimaal 32 uur per week. Fulltime is 38 uur per week. De werkzaamheden bestaan onder andere uit: complex agendabeheer; verzamelen en verzenden van vergaderstukken; voorbereiden en het incidenteel notuleren van vergaderingen; verzorgen van correspondentie; afhandeling van mail, post en telefoon; archiveren; beheren en actualiseren van documentatie, dossiers en archief. We verwachten dat je: bent een ervaren professional, die gewend is om in een bestuurlijke omgeving te werken; denkt mee, signaleert en informeert collega’s en (de secretaris van) het CvB; bent proactief, schakelt snel en je weet tijdig te anticiperen bij ingewikkelde processen; kunt onder tijdsdruk werken, bent stressbestendig en behoudt het overzicht; bent energiek, sociaal en communicatief, hebt oog voor detail en zet de puntjes op de i. Discretie, integriteit en gevoel voor (bestuurlijke) verhoudingen zijn essentieel voor deze functie. Natuurlijk werk je graag samen met je collega’s van het Bestuursbureau. De functie-eisen voor deze vacature...
Lees meer
Interim Secretaresse, Zevenaar (ingevuld)

Interim Secretaresse, Zevenaar (ingevuld)

Voor een zorginstelling in Zevenaar zoeken wij met spoed een interim Secretaresse, voor 28 uur per week, 3-4 maanden. Werkzaamheden zijn o.a.: Algehele en ad hoc ondersteuning van de Directeur Zorg Complex agendabeheer Regelen, organiseren en voorbereiden van overleggen Notuleren / noteren / monitoren acties, deadlines en besluiten Be- en afhandelen telefoon- en e-mailverkeer Spilfunctie intern en extern (contact onderhouden) Voor deze functie heb je nodig en/of ben je: Afgeronde opleiding Directiesecretaresse Brede ervaring als (Medisch) Secretaresse Snel kunnen schakelen Een netwerker Snel inzetbaar Interesse? Heb je veel ervaring als Secretaresse, woon je in de regio en ben je snel inzetbaar? Neem dan s.v.p. snel contact met me op. Franziska 0255 500048 HQ@PAonline.nl...
Lees meer
Minder secretaresses, alles zelf doen?

Minder secretaresses, alles zelf doen?

Minder secretaresses, alles zelf doen? Secretaresse of PA?Time is money, toch?Gisteren meldde het UWV dat één van de beroepen waar minder vraag naar is, de rol van secretaresse is. Herhalen we de fout van de vorige crisis? Secretaresses en PA's werden toen veelal boventallig verklaard; managers moesten hun eigen afspraken, het regelen ervan en alle betreffende communicatie en administratie zelf doen. Dit uit kostenbesparing.Natuurlijk is er momenteel nog meer faciliterende software. Echter, is het nou echt zoveel goedkoper als een manager heel veel tijd spendeert aan het regelen en organiseren van alles dat ter tafel komt in plaats van buisiness binnen halen?Je mag het ‘preken voor eigen parochie’ noemen, maar als CEO, CFO, directeur, manager ben je simpelweg te duur om dergelijke werkzaamheden zelf te doen. Of er nou op kantoor of vanuit huis gewerkt wordt; zonde van je business!...
Lees meer

Het resultaat van wegbezuinigde Secretaresses

Al jaren meld ik ‘penny-wise pound foolish’ als hele groepen Secretaresses worden ontslagen uit bezuinigingsoverwegingen. Dat er bespaard moe(s)t worden, zeker tijdens de crisis, is logisch. Echter, ervan uitgaan dat de Managers dan zelf wel alles regelen en organiseren, is natuurlijk niet logisch. Hoe praktisch is een Directeur, een Manager? Hoeveel Directeuren en Managers zijn nou werkelijk zeer praktisch aangelegd? Hoeveel kennen de ‘tips & tricks’ van MS Office waardoor het maken van afspraken veel sneller kan den iedereen via de mail uit te nodigen, en het gebruik van Word waarvoor het bedoeld is? Welke Directeur en Manager zijn ‘regelneven’? En ook niet onbelangrijk: welke Directeur en Manager vindt deze ‘self service’ leuk? Economische omstandigheden Dat Managers zichzelf niet ‘wegbezuinig(d)en’ tijdens de crisis, dat begrijp ik. Maar dat zij de taken van hun management ondersteuner erbij krijgen, lijkt mij niet echt een bezuiniging. Daar zijn zij veel te duur voor. Pas geleden vernam ik via via, conform mijn voorspelling overigens, dat o.a. verschillende accountantskantoren tegen hele praktische...
Lees meer

De zeer ervaren PA: 40+ en 50+

De zeer ervaren PA: 40+ en 50+ PA Online is gespecialiseerd in de bemiddeling van zéér ervaren meertalige Personal Assistants en Top Secretaresses. Dit betekent dat onze PA’s voornamelijk 40+ers en 50+ers zijn. Zij hebben een lange en gedegen werkervaring, veelal ook op Raad van Bestuurniveau. Bovendien hebben zij inmiddels een behoorlijke levenservaring. Ook dat is op een gegeven moment erg belangrijk. De ervaren PA spreekt de taal van de CEO, CFO, COO, RvB Wanneer de CEO, CFO, COO of een lid van de Raad van Bestuur kampt met de uitdagingen in zijn bedrijf, economische omstandigheden etc., dan is het toch bijzonder prettig als sparring partner een ervaren PA naast hem/haar te hebben staan die zelf ook inmiddels is ‘doorgewinterd’ is en die dezelfde taal spreekt als hij of zij. Meldingen via WhatsApp veelal verdeeld over verschillende regels alsook het herinneren aan een afspraak via WhatsApp door een jeugdige Secretaresse met kreten als ‘OMG' en 'BTW'  (Oh my G en by the way) zullen op onbegrip stuiten. Niet...
Lees meer

Vacatureprofielen

Er zijn gelukkig weer wat meer banen dit jaar, waarvan vooralsnog de meeste eerst op tijdelijk contract. Hoe dan ook: liever (tijdelijk) werk dan geen werk! Hetgeen ons nog steeds opvalt, is dat niet alle vacatureteksten conform de realiteit zijn, dan wel aangeven wat er echt in een kandidaat gezocht en van een kandidaat gevraagd wordt. Theorie versus praktijk Veel vacatures voor PA’s (voor zover het een daadwerkelijke PA-vacature een geen secretaresse-vacature betreft) hebben als eis een HBO- of WO-opleiding. Wij begrijpen als geen ander dat meedenken, sparren en inzicht in de organisatie en de business bijzonder belangrijk zijn, maar zet ook s.v.p. theorie en praktijk even tegenover elkaar. Wij zien helaas namelijk nogal eens dat kandidaten met een HBO- of WO-opleiding geworven worden die niet –zoals wij dat noemen- het secretaressebloed hebben. Dat betekent natuurlijk niet dat HBO- en WO-ex-studenten geen goede kandidaat kunnen zijn binnen het secretaressevak. Echter, meestal hebben ze daar niet voor gekozen. Anders hadden ze wel een secretariële opleiding gevolgd. HBO...
Lees meer

Elke dag Secretaressedag!

Elke dag Secretaressedag! Dat is wat ik dacht toen ik ’s avonds een berichtje las van één van de door ons bemiddelde Secretaresses: Lees het berichtje hieronder en oordeel zelf (*). Waardering “Ik wilde je even laten weten hoe het mij de afgelopen week is vergaan. Rob haalt elke week bloemen op de markt. Sinds hij weet dat ik van Ranonkels houd, heb ik elke dag een klein vaasje met en paar Ranonkeltjes naast de telefoon staan. Hij weet dat ik van lezen houd. Als hij boeken “over” heeft waarvan hij denkt dat ik ze mooi vind, geeft hij ze aan mij om mee naar huis te nemen. Gisteren kreeg ik een gebakje met een leuk briefje. Vandaag was ik mijn brood vergeten en deelde zijn vrouw haar salade geitenkaas (gemaakt door oma) met mij. Gevolgd door een schaaltje bonbons. Moet ik nog doorgaan? Elke dag krijg ik complimenten. Ik word er bijna verlegen van, en soms een beetje emotioneel. In mijn vorige baan was...
Lees meer

Geduld is een schone zaak

Geduld is een schone zaak, maar zitten we niet met z’n allen op elkaar te wachten? Sinds 2000 timmert PA Online – Secretaressepool aan de weg. Heel positief en met veel energie, maar ook met veel geduld. Direct reactie en dan…. geduld Ja, geduld. Wanneer wij een aanvraag ontvangen, moeten wij altijd direct reageren. Dat doen wij en dat lukt ons ook. Negen van de tien keer kunnen wij binnen een paar uur of zelfs een half uur (!) zeer goede passende PA's en Secretaresses voorstellen, zowel interim als voor vaste dienst. Dat binnen bedrijven prioriteiten gesteld worden, vinden wij natuurlijk helemaal terecht. Echter, wat wij niet helemaal begrijpen, is dat wanneer de aanvraag een interim functie betreft waarbij direct een eigen medewerk(st)er vervangen dient te worden, er weken en soms letterlijk maanden (!) wordt nagedacht over de verschillende kandidaten. Er is blijkbaar onzekerheid omtrent het kiezen van de juiste persoon. Maar… daar zijn wij toch juist voor? Vervanging bij zwangerschapsverlof Vaak betreffen de interim werkzaamheden vervanging bij zwangerschapsverlof van...
Lees meer