Why Temporary Employment Solutions Are a Strategic Necessity for Executives

Why Temporary Employment Solutions Are a Strategic Necessity for Executives

Imagine this: your trusted Executive Assistant just announced an unplanned leave due to personal reasons, the HR manager is swamped with new recruitment and internal processes, and you have multiple high-stakes initiatives on your plate that can’t be postponed. As it often happens, especially during the busiest times of the year, unexpected situations can hit at the worst possible time. Temporary employment solutions aren’t just about filling gaps—they’re a lifeline for moving things forward and making things happen without disruption. Whether it’s an important vacancy, a busy season, or the need for specialized expertise, having access to quality temporary staffing solutions is the key to staying ahead. In this article, we’ll explore why forward-thinking leaders see temporary staffing as a strategic necessity. What Are Temporary Employment Solutions? Temporary employment provides companies the option to hire skilled professionals for a defined period, ranging from a few days to several months. Unlike permanent staffing, which usually entails a long-term commitment, temporary staffing is ideal for specific...
Lees meer
De werkzaamheden van een Office Manager

De werkzaamheden van een Office Manager

Na eerst AI gevraagd te hebben een opsomming te geven van de werkzaamheden van een PA vond ik het wel leuk om AI te vragen naar een vermelding van de werkzaamheden van een Office Manager. De werkzaamheden van een Office Manager De werkzaamheden van een Office Manager zijn gericht op het efficiënt organiseren en beheren van kantooractiviteiten. Deze rol is veelzijdig en vereist een combinatie van administratieve, organisatorische en coördinerende vaardigheden. Hieronder vind je een overzicht van de belangrijkste taken en verantwoordelijkheden van een Office Manager: Kantoorbeheera. Zorgen voor een goed georganiseerde en efficiënte kantooromgeving.b. Inkopen en beheren van kantoorbenodigdheden, zoals papier, cartridges en meubilair.c. Coördineren van facilitaire zaken, zoals schoonmaak, onderhoud en beveiliging. Administratieve ondersteuninga. Beheren van administratieve processen, zoals facturatie en personeelsdossiers.b. Voorbereiden van rapportages en documentatie voor het management.c. Ondersteunen bij HR-gerelateerde taken, zoals het regelen van contracten en onboarding van nieuwe medewerkers. Teamcoördinatiea. Fungeren als aanspreekpunt voor medewerkers, klanten en leveranciers.b. Coördineren van werkroosters, vergaderingen en afspraken.c. Faciliteren van interne communicatie...
Lees meer
Introductie van Franziska

Introductie van Franziska

Ik ben Franziska van PA Online, werving en selectie van C-suite personeel; PA's, EA's, Office Managers en HR staf. Als voormalig C-suite PA en in human resources gewerkt te hebben, begon ik PA Online in het jaar 2000. Mocht je een Personal Assistant, Executive Assistant, Office Manager, HR Manager of HR medewerker nodig hebben, nu of in de toekomst, of gewoon even willen sparren, neem dan even contact met me op. "Assistance" still is my middle name! /pa-online-werving-selectie-en-detachering-van-uw-pa-en-top-secretaresse/introduction-from-franziska...
Lees meer
How Personal Assistant Recruitment Services Make It Easy to Find the Right Match

How Personal Assistant Recruitment Services Make It Easy to Find the Right Match

Finding a Personal Assistant that fits your needs and organization is key to making sure you’ll be able to delegate more tasks and focus on growing the business. However, the process of going through endless resumes and cover letters can feel overwhelming, especially when you don’t seem to find what you’re looking for. The alternative? Personal Assistant recruitment services that are designed to simplify the process and make it easy to find the right match. If you don’t have the time or don’t want to deal with the hassle of recruitment, then these services are ideal for you. Let’s explore how recruitment services for Personal Assistants make it seamless to find the right PA. 1. What to Look for When It Comes to Personal Assistant Recruitment Services When you’re using top-notch PA recruitment solutions to find the perfect Assistant, partnering with the right agency can make all the difference. Here’s what to look for to ensure you find the right person sooner rather than...
Lees meer
Behind every great CEO is a great PA !

Behind every great CEO is a great PA !

Laat dat nou net zijn waar PA Online goed in is; recruitment van zeer ervaren veelal meertalige Personal Assistants.   Als voormalig international Personal Assistant ken ik het PA-vak ‘inside & out’. Ik herken daarom ook de kwaliteit in mijn PAppenheimers. De PA met secretaressebloed zorgt dat haar CEO ‘shinet’. Zij, of hij, staat als het ware achter de coulissen, om te zorgen dat alles op rolletjes loopt. Hoeveel zaken het ook tegelijk zijn die geregeld of gemonitord moeten worden, de PA doet het gewoon! Nou ja, gewoon?! Dat is tweeledig. De PA vindt het inderdaad gewoon. Vraag aan het eind van vandaag maar eens wat hij of zij allemaal gedaan heeft. Wedden dat er een antwoord komt van: “Nou ja, afspraken gemaakt en gewijzigd, mail bijgehouden, reizen geboekt en telefoontjes gepleegd.” Zou je die persoon vandaag gevolgd hebben met een camera, komt er een heel ander beeld naar voren! Ja, die afspraken, de mail, de reizen en die telefoontjes dat klopt allemaal wel. Maar er...
Lees meer
Celebrating 20 years of PA Online

Celebrating 20 years of PA Online

Celebrating 20 years of PA Online   20 Years recruitment of multilingual PA's  Thanks for your business relationship I was not really thinking about it myself, but because of all the people congratulating me on LinkedIn, I was obviously well reminded of the fact. PA Online was established 20 years ago! 20 Years of recruitment of Personal Assistants, Executive Assistants, Office Managers, Management Assistants and Office Assistants. 20 Years of office and business support. So much has happened in the meantime. Satisfied customers, happy candidates. That is the ultimate beauty of this work; making people happy with a new job! Sometimes we ran into a bit of a more difficult period of time. Being an entrepreneur is a volatile business. Goes with the job, so to speak. Especially when dealing with three financial crises in 20 years. But, like I said, that is part of the deal. We thank you very much for your congratulations and our business relationship with a friendly touch; back then, currently and in...
Lees meer

Our MO of recruitment

Our MO of recruitment The processIn PA Online you have a business partnerAs we are many times requested how our MO of recruitment works, please, find our explanation below:Upon request for information in relation to a Personal Assistant, Executive Assistant or Office Manager, we start the procedure immediately. How? We initially check our database on suitable experienced multilingual Personal Assistants, Executive Assistants or Office Managers, in comparison with the job description or the wording given by the client. If in our view the right person is not in our database, we start searching.We usually find suitable candidates within short. Needless to say we interview them extensively within one and a half to two hours. During these interviews we make sure we learn (much) more on the experience, the rol and the person as well as mastering several languages. Afterwards you will receive two or three cv’s in PA Online format. We issue the resumes in PA Online format so that you...
Lees meer

Need a Personal Assistant?

Need a Personal Assistant? In spite of this bizarre time, business goes on Therefore, ladies and gentlemen CEO, CFO, CIO, CRO, SVP’s and VP”s Unfortunately sometimes somewhat leaner. During the credit crunch which started in 2008 quite a few Chief Executives let their PA’s go. This resulted in arranging and organizing their meetings, flights, transfers, hotels, lunches and dinners themselves as well as all mails and correspondence etc.. Of course the Chief Executives did manage. However, it took quite a lot of time. And #Timeismoney. Moreover, the time spent on the above could not in full be spent on doing their own jobs, doing #business. How about a PA’s network? It does not only consist of getting the job done by knowing who to turn to for what, but also being a kind of a ‘radar’ who picks up messages on family business or insecurities from employees or rumours to be dealt with many times a.s.a.p.. These messages or rumours will not reach the CEO or...
Lees meer

Match of mismatch?

Match of mismatch? Technologische ontwikkelingenVerschillende talenten maakt creatiefIn de verschillende berichtgevingen zie ik steeds een ‘talent mismatch’ naar voren komen op openstaande vacatures van organisaties. De reden hiervan is vooral de snel veranderende technologische ontwikkelingen. Die begrijpen we.In een bericht van ‘Hays’ las ik dat bedrijven daarom nu vaker kijken naar het potentieel van kandidaten dan dat zij precies voldoen aan de eisen en wensen in de vacaturetekst. Dat dit het geval is bij ‘gewone’ aanvragen, ook daar kan ik mij wel in vinden. Echter, in het geval van aanbestedingen gaat dit m.i. niet of nauwelijks op. De eisen in aanbestedingen zijn veelal ‘knock out’ condities, oftewel, voldoe je of voldoet je kandidaat niet letterlijk aan die eisen, dan is reageren sowieso zinloos.Maar is zo’n schaap met de vijf (of zelf zes?) poten wel te vinden?Hoe leuk is het voor alle partijen om samen te werken binnen een team met verschillende talenten en inzichten? Alle neuzen hoeven niet altijd dezelfde kant...
Lees meer