Wat doet een PA nou echt?

Wat doet een PA nou echt?

Wat doet een PA nou echt? Heb je je wel eens afgevraagd wat een PA aan werkzaamheden heeft en, wat doet een PA nou echt op een dag? Ik heb in de loop der jaren veel vacatureteksten geschreven. Ik heb het ook eens aan AI gevraagd: De werkzaamheden van een Personal Assistant (PA) zijn veelzijdig en variëren afhankelijk van de specifieke behoeften van de leidinggevende(n) en het type organisatie. Over het algemeen richten PA's zich op het bieden van hoogwaardige ondersteuning om de efficiëntie en productiviteit van hun Manager(s) te optimaliseren. Dus, wat doet een PA? Een overzicht van de belangrijkste taken van een PA: Persoonlijke ondersteuninga. Assisteren bij persoonlijke taken, zoals het plannen van privéafspraken of evenementen.b. Beheren van vertrouwelijke en gevoelige informatie.c. Ondersteunen bij persoonlijke projecten van de leidinggevende. Agenda- en tijdbeheera. Plannen, beheren en prioriteren van afspraken en vergaderingen.b. Coördineren van complexe agenda’s met meerdere betrokkenen.c. Zorgen voor voldoende voorbereidingstijd tussen afspraken. Communicatiebeheera. Filteren, beantwoorden en doorsturen van e-mails en telefoontjes.b. Opstellen van zakelijke...
Lees meer
Werkgeluk | Aanstekelijk werkgeverschap

Werkgeluk | Aanstekelijk werkgeverschap

Werkgeluk  Op veel sites van organisaties wordt gemeld dat er alles aan gedaan wordt het werken zo leuk en fijn mogelijk te maken. Natuurlijk moet er hard gewerkt worden. Helemaal terecht. Echter, volgens de betreffende sites wordt er ook hard gewerkt aan wat @WimDavidse #aanstekelijkwerkgeverschap noemt. Als Recruitment Consultant krijg je veel verhalen te horen. En helaas blijkt de realiteit soms anders te zijn. Zoals het verhaal van een zeer ervaren en hardwerkende medewerker binnen een maatschappelijke organisatie waar het verloop groot is. De signalen zijn duidelijk. Het pijnpunt is duidelijk. De kosten lopen op. En toch wordt er niet ingegrepen. En dat in deze tijd van krapte op de arbeidsmarkt. Ik begrijp het niet. Zo zonde! Hoe kun je het tij keren? Er gaat tijd overheen. Het begint in ieder geval met het weghalen van de zwakste  schakel,  wat de rol van de persoon ook is. Nadien kan er pas weer gebouwd worden aan het team, de saamhorigheid, het wij-gevoel, en daarmee ook de...
Lees meer
PA Online, PA executive search

PA Online, PA executive search

PA ONLINE, PA executive search PA Online bemiddelt zeer ervaren meertaligePersonal Assistants; PA executive search dusPA executive searchEchte Personal AssistantsWij hebben hoog niveau (oftewel échte) Personal Assistants in ons bestand. Natuurlijk bemiddelen wij tevens Office Managers, Executive Assistants en Management Assistenten. Op aanvraag vinden wij natuurlijk ook andere assistants voor u. Op dit moment zijn wij hard bezig een aantal van onze zeer ervaren Personal Assistants aan het werk te krijgen. De meesten zijn meertalig.Een enkele geeft de voorkeur aan een baan voor een Raad van Bestuur waarbij de Nederlandse taal voornamelijk de voertaal is. De betreffende dame heeft tijdens het helaas ziekbed van haar directeur alle werkzaamheden van hem overgenomen. En dus het bedrijf draaiende gehouden! >>De betreffende PA is niet de enige die haar CEO heeft vervangen. Zo hebben we wel meer in ons bestand. Sommigen geven de voorkeur aan vooral de Nederlandse voertaal en anderen werken het liefst in een internationale omgeving om ook hun talen te kunnen gebruiken. Echte...
Lees meer

Need a Personal Assistant?

Need a Personal Assistant? In spite of this bizarre time, business goes on Therefore, ladies and gentlemen CEO, CFO, CIO, CRO, SVP’s and VP”s Unfortunately sometimes somewhat leaner. During the credit crunch which started in 2008 quite a few Chief Executives let their PA’s go. This resulted in arranging and organizing their meetings, flights, transfers, hotels, lunches and dinners themselves as well as all mails and correspondence etc.. Of course the Chief Executives did manage. However, it took quite a lot of time. And #Timeismoney. Moreover, the time spent on the above could not in full be spent on doing their own jobs, doing #business. How about a PA’s network? It does not only consist of getting the job done by knowing who to turn to for what, but also being a kind of a ‘radar’ who picks up messages on family business or insecurities from employees or rumours to be dealt with many times a.s.a.p.. These messages or rumours will not reach the CEO or...
Lees meer