Wij kennen onze PAppenheimers!

Wij kennen onze PAppenheimers Groot kandidatenbestand versus je kandidaten kennen Hoe vaak wordt tegen ons gezegd: “Maar jullie concurrent heeft een groot kandidatenbestand”. En in de tussentijd wordt er o.a. op Twitter gemopperd dat bureaus zeggen hun kandidaten te kennen, hetgeen niet het geval blijkt te zijn. Als u dit zo eens bekijkt, wat heeft dan uw voorkeur? Klant zoekt geen oplossing meer, maar een leverancier Daarstraks las ik in een blog over sales dat klanten tegenwoordig geen oplossing meer zoeken, maar een leverancier. Dat vond ik eigenlijk verbazingwekkend, maar OK. De reden hiervan is volgens de blogger dat er nog weinig zichtbare verschillen zijn in de diensten van de dienstverleners. Ja, OK, die begrijp ik. USP (Unique Selling Point) Oftewel, wat is de USP van de dienstverlener? Waarom zou een klant een contract moeten aangaan met DIE dienstverlener en niet de concurrent? Het antwoord ligt in eerste instantie in de vraag van de klant. Wat wenst de klant precies? Weet de klant precies wat of wie hij/zij zoekt? Als...
Lees meer

Dilemma: ‘Grote kaartenbak’ versus ‘je PA-ppenheimers kennen’

Je PA-ppenheimers kennen Concurrentie houd je scherp Daar geloof ik echt in. Daarom ben ik erg blij met concurrentie. Het grappige is wel dat wij, de bemiddelingsbureaus, min of meer tegen dezelfde muren oplopen, maar dan anders. Wat? Een klein versus een groot kandidatenbestand De grote, bekende uitzend- en detacheringsbureaus hebben, zoals dat wat onpersoonlijk heet, een ‘grote kaartenbak’. Oftewel, een groot bestand met al dan niet beschikbare kandidaten. Bureaus als het onze hebben een klein bestand van kandidaten, aangezien wij willen waken voor het niet (meer) kennen van onze kandidaten. En dat is nou precies het dilemma. Niet van ons, maar van de klanten! Het dilemma van (onze) klanten Wanneer wij een aanvraag ontvangen, wordt vaak gevraagd naar het aantal Personal Assistants en Secretaresses in ons bestand. Pas geleden werd ons nog gezegd dat de concurrent – tevens in de race betreffende een aanvraag – een ‘veel grotere kaartenbak’ heeft dan PA Online, hetgeen men een voordeel vond. Wij betwisten dat (excuses!) en hebben dat ook uitgelegd. Echter,...
Lees meer