Hoe werken wij?

Hoe werken wij? Het proces van wervingIn PA Online treft u een partner, een samenwerkingOmdat we nogal eens de vraag krijgen hoe wij werken, schrijf ik het graag even op.Op aanvraag van een opdrachtgeer gaan we letterlijk direct aan de slag. Wat betekent dat? Wij checken eerst onze database aan ervaren veelal meertalige PA’s en Office Managers. Indien er ons inziens niet de juiste persoon bij zit wat de vacaturetekst of kernwoorden opgegeven door de opdrachtgever betreft, dan gaan we ‘searchen’.Gewoonlijk binnen zeer korte tijd hebben wij zeer ervaren passende kandidaten gevonden, die wij natuurlijk eerst spreken via een intakegesprek. Het intakegesprek met een kandidaat duurt zo’n anderhalf tot twee uur, waarbij wij dieper op de ervaring, rol en persoon ingaan. Hierna ontvangt u twee of drie cv’s in PA Online-format. Wij tonen u de cv’s in PA Online format zodat u, indien gewenst, de cv’s naast elkaar kunt leggen om deze te vergelijken.U maakt vervolgens uw keuze met welke kandidaat of...
Lees meer

Je PAppenheimers kennen versus c.v.’s schuiven

Je PAppenheimers kennen versus c.v.’s schuiven Inschrijving bij PA Online en intakegesprek Een paar dagen geleden belde een mogelijke kandidate met de vraag of we eerst een gesprek konden hebben alvorens zij zich in zou schrijven bij ons. Ik legde haar uit dat wij de kandidaten uitnodigen ná inschrijving, omdat wij dan al enige informatie omtrent de persoon in kwestie en haar/zijn mogelijke kennis en kunde hebben. Registratie en c.v.’s schuiven. Pardon? Vervolgens meldde zij contact te hebben opgenomen met een aantal grote (uitzend)bureaus die haar verzocht hadden zich in te schrijven en te reageren op via de site getoonde vacatures. Zij meldde voorts dat er van een persoonlijk interview geen sprake was. PA Online kent haar ‘PAppenheimers’ Enigszins verbaasd heb ik een paar keer gevraagd of ik dit wel goed begrepen had. Ze bleef het herhalen. Zo zit PA Online in ieder geval NIET in elkaar. Wij houden lange intakegesprekken met geregistreerde PA’s en Office Managers, zodat wij weten wie de persoon is en wat haar (soms...
Lees meer

Brandjes blussen of brandjes voorkomen?

Er wordt ons geregeld gevraagd: “Hoe snel kunnen jullie leveren?” Klinkt natuurlijk een beetje raar als je het over PA’s, Office Managers, Management Assistants en/of PMO’ers hebt, maar OK. Dan is ons antwoord: “Als u wilt, kan uw nieuwe PA er vanmiddag al zijn.” Vervolgens sturen wij zo’n twee of drie passende cv’s op met het profiel van de betreffende kandidaten zoals wij hen zien n.a.v. het intakegesprek en…. neemt de waan van de dag de prioriteiten van de (potentiële) klant over. Oftewel, de eerstvolgende weken volgt er geen terugkoppeling en/of eerste reactie. Op een enkele uitzondering na natuurlijk. Prioriteiten En dat verbaast ons altijd weer. De (potentiële) klant heeft aangegeven haast te hebben. Wij kunnen direct en juist op de haast inspelen en aldus zorgen dat diezelfde prioriteiten worden ondervangen door de nieuwe PA, Office Manager, PMO-er etc.. Echter, door de waan van de dag volgt soms uitstel bij de klant. Dus is onze vraag: Wilt u brandjes blussen of brandjes voorkomen? Als voormalige...
Lees meer

Wij kennen onze PAppenheimers!

Wij kennen onze PAppenheimers Groot kandidatenbestand versus je kandidaten kennen Hoe vaak wordt tegen ons gezegd: “Maar jullie concurrent heeft een groot kandidatenbestand”. En in de tussentijd wordt er o.a. op Twitter gemopperd dat bureaus zeggen hun kandidaten te kennen, hetgeen niet het geval blijkt te zijn. Als u dit zo eens bekijkt, wat heeft dan uw voorkeur? Klant zoekt geen oplossing meer, maar een leverancier Daarstraks las ik in een blog over sales dat klanten tegenwoordig geen oplossing meer zoeken, maar een leverancier. Dat vond ik eigenlijk verbazingwekkend, maar OK. De reden hiervan is volgens de blogger dat er nog weinig zichtbare verschillen zijn in de diensten van de dienstverleners. Ja, OK, die begrijp ik. USP (Unique Selling Point) Oftewel, wat is de USP van de dienstverlener? Waarom zou een klant een contract moeten aangaan met DIE dienstverlener en niet de concurrent? Het antwoord ligt in eerste instantie in de vraag van de klant. Wat wenst de klant precies? Weet de klant precies wat of wie hij/zij zoekt? Als...
Lees meer

Je C.V. met of zonder foto?

Een dagelijkse stroom aan C.V.’s In het huidige tijdperk waarop veel mensen op zoek zijn naar werk, is het logisch dat wij dagelijks een stroom aan C.V.’s ontvangen. En wij niet alleen, allerlei bedrijven en bureaus natuurlijk ook. Helaas is het voor ons niet mogelijk om iedereen te spreken. Ja, onze excuses, wij lopen achter met onze intakegesprekken. Dit gezien het simpele feit dat het niet mogelijk is om ‘iedereen’ te spreken. Dus moeten wij een keuze maken. Je c.v. met of zonder foto? De eerste indruk Wat ons altijd weer verbaast, is het feit dat de meeste C.V.’s (!) geen foto bevatten. En DAT in deze concurrerende tijd, ook voor kandidaten. Een goede Personal Assistant, Directiesecretaresse, Office Manager etc. heeft niet alleen het secretaressebloed en de bewezen skills, maar ziet er tevens verzorgd uit en is dus ook het visitekaartje van haar Directeur en dus van het bedrijf in kwestie. Waarom durven (?) veel kandidaten dan hun foto niet op hun C.V. te plaatsen?...
Lees meer