Moet er steeds geld bij, of moeten zaken efficiënter geregeld worden?
Moet er steeds geld bij?
Standaard processen en overvolle agenda’s
Op het nieuws wordt het steeds gemeld; o.a. de zorg is (te) duur – er moet steeds meer geld bij.
Natuurlijk ben ik het er volkomen mee eens om de zorg op zo hoog mogelijk niveau te hebben en te houden. Echter, is dat ‘alleen’ via geld blijven bijstorten? Of komt daar ook efficiëntie bij kijken? In mijn visie toch zeker ook dat laatste.
Een aantal processen is gebaseerd op herhaling (bijvoorbeeld: iedere dag bloed prikken bij opgenomen patiënten, zelfs op de dag van vertrek), en niet altijd op efficiëntie en daadwerkelijke, noodzakelijke informatie. Dat verbaast mij.
Zojuist heb ik gelezen dat de extra miljoenen uitgetrokken voor verbetering van de A4 niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd. Waarschijnlijk zelfs het tegenovergestelde. Na al dat geld en al die tijd die erin gestoken is, is dat toch bijzonder jammer?
In het zakenleven zie ik nog weleens iets dergelijks gebeuren, echter wel op heel andere schaal. De CEO, CFO...