Je PAppenheimers kennen versus c.v.’s schuiven
Inschrijving bij PA Online en intakegesprek
Een paar dagen geleden belde een mogelijke kandidate met de vraag of we eerst een gesprek konden hebben alvorens zij zich in zou schrijven bij ons.
Ik legde haar uit dat wij de kandidaten uitnodigen ná inschrijving, omdat wij dan al enige informatie omtrent de persoon in kwestie en haar/zijn mogelijke kennis en kunde hebben.
Registratie en c.v.’s schuiven. Pardon?
Vervolgens meldde zij contact te hebben opgenomen met een aantal grote (uitzend)bureaus die haar verzocht hadden zich in te schrijven en te reageren op via de site getoonde vacatures. Zij meldde voorts dat er van een persoonlijk interview geen sprake was.
PA Online kent haar ‘PAppenheimers’
Enigszins verbaasd heb ik een paar keer gevraagd of ik dit wel goed begrepen had. Ze bleef het herhalen.
Zo zit PA Online in ieder geval NIET in elkaar. Wij houden lange intakegesprekken met geregistreerde PA’s en Office Managers, zodat wij weten wie de persoon is en wat haar (soms zijn) toegevoegde waarde voor een organisatie is.
De PA, toegevoegde waarde voor Directeur en organisatie
Uit een c.v. kun je al veel informatie halen, natuurlijk. Echter, je wilt toch weten hoe een persoon overkomt en reageert? Bijvoorbeeld op vragen, hoe en hoe snel de persoon reageert, kan deze snel schakelen – ook binnen verschillende talen, wat zijn de verantwoordelijkheden geweest en vooral de behaalde resultaten?
Het gaat toch om de toegevoegde waarde voor Directeur en organisatie? Het werk dat een PA doet en waarop een PA anticipeert ten behoeve van haar Directeur, DAT is de toegevoegde waarde. De Directeur is daar veel te duur voor.
In PA Online’s visie haal je dat er niet uit door alleen c.v.’s te bekijken en door te sturen zonder dat je echt weet wie de persoon is en wat deze daadwerkelijk kan. En dat is dan weer ONZE toegevoegde waarde!