Flexibel?

In het secretaressevak en zeker als Personal Assistant moet je (zeer) flexibel zijn. Dat betekent dat een job van 9-5 meestal niet het geval is. En in dat geval is het salaris er ook naar.

Hoe flexibel ben je?

Er zijn momenteel wel secretariële vacatures, maar de spoeling is natuurlijk en vooral helaas niet in verhouding tot het aantal werkzoekende Secretaresses en PA’s. De werkgevers hebben het nu voor het zeggen, zoals dat heet. Dat is inherent van de huidige tijd c.q. de huidige economische omstandigheden. Dat vergt dus enige aanpassing van ‘onze’ kant. Vandaar mijn vraag: hoe flexibel ben je (echt)?

Ook bereikbaar buiten kantoortijden?

In mijn visie hoort het bij je functie om ook buiten kantoortijden bereikbaar te zijn voor je Directeur. Ik heb zelf ook altijd ’s avonds en in het weekend nog gewerkt en dat doe ik nog. Nogmaals, mijns inziens hoort dat bij je functie en je salaris. Maar dat is mijn mening. Wat is de jouwe?

En wat betreft sollicitatiegesprekken?

Als je momenteel zelf aan het werk bent en je mag op sollicitatiegesprek bij een ander bedrijf, ga je dan op gesprek tijdens kantooruren, conform het verzoek van het bedrijf in kwestie, of houd je strak vast aan het feit dat je vanwege je huidige werk alleen maar buiten kantoortijden op gesprek kunt?

Begrijp je mijn vraag nu: “Hoe flexibel ben je (echt)”?