6 Effective Time Management Strategies for C-Level Executives

6 Effective Time Management Strategies for C-Level Executives

As a C-level Executive, time is the most valuable resource you have, and the one that you always seem to need more of. Regardless of the size of the company you’re leading, your days are probably filled with tons of meetings, urgent matters that need your attention, and constant decision-making. It often feels like there’s never enough time to get to the work that really matters. This is why effective time management strategies can help you stay on top of everything and avoid feeling overwhelmed all the time. In this article, we’ll dive into practical prioritization techniques for Executives that are designed to help you work smarter, so you can lead your organization with clarity and confidence. Why Are Effective Time Management Strategies Important? Prioritization and executive calendar management best practices go beyond just checking off items on a to-do list or setting reminders. Their goal is to help you navigate through the chaos with purpose, ensuring that you’re not just busy, but actually...
Lees meer
How Personal Assistant Recruitment Services Make It Easy to Find the Right Match

How Personal Assistant Recruitment Services Make It Easy to Find the Right Match

Finding a Personal Assistant that fits your needs and organization is key to making sure you’ll be able to delegate more tasks and focus on growing the business. However, the process of going through endless resumes and cover letters can feel overwhelming, especially when you don’t seem to find what you’re looking for. The alternative? Personal Assistant recruitment services that are designed to simplify the process and make it easy to find the right match. If you don’t have the time or don’t want to deal with the hassle of recruitment, then these services are ideal for you. Let’s explore how recruitment services for Personal Assistants make it seamless to find the right PA. 1. What to Look for When It Comes to Personal Assistant Recruitment Services When you’re using top-notch PA recruitment solutions to find the perfect Assistant, partnering with the right agency can make all the difference. Here’s what to look for to ensure you find the right person sooner rather than...
Lees meer
Wij kennen onze PAppenheimers

Wij kennen onze PAppenheimers

Wij kennen onze PAppenheimers Als voormalig International Personal Assistant ken ik het vak van de Personal Assistant uit eigen ervaring. Ik weet wat het is om niet alleen te signaleren, maar ook juist en vooral te ANTICIPEREN. Oftewel, zo veel mogelijk brandjes te voorkomen in plaats van deze te moeten blussen! Dit ondanks de waan van de dag. Er wordt vaak vergeten dat dát één van de hoofdtaken en daarmee verantwoordelijkheden is van een PA. Iedere PA-vacature vermeldt werkzaamheden als ‘complex agendabeheer, organiseren, plannen, bijhouden vergaderingen, notuleren’ etc.. Natuurlijk is organiseren en regelen een groot onderdeel van het vak. De kunst zit echter in anticiperen, signaleren en analyseren en reageren; de voelsprieten dus en daarop handelen. Dat heb je of dat heb je niet; secretaressebloed. Een echte PA heeft interesse in de business van haar of zijn Directeur en is als zodanig een echte sparring partner. Vaak heb je als C-suite Personal Assistant, eerder dan menig Manager, informatie over de strategie of de nieuwe richting...
Lees meer
Behind every great CEO is a great PA !

Behind every great CEO is a great PA !

Laat dat nou net zijn waar PA Online goed in is; recruitment van zeer ervaren veelal meertalige Personal Assistants.   Als voormalig international Personal Assistant ken ik het PA-vak ‘inside & out’. Ik herken daarom ook de kwaliteit in mijn PAppenheimers. De PA met secretaressebloed zorgt dat haar CEO ‘shinet’. Zij, of hij, staat als het ware achter de coulissen, om te zorgen dat alles op rolletjes loopt. Hoeveel zaken het ook tegelijk zijn die geregeld of gemonitord moeten worden, de PA doet het gewoon! Nou ja, gewoon?! Dat is tweeledig. De PA vindt het inderdaad gewoon. Vraag aan het eind van vandaag maar eens wat hij of zij allemaal gedaan heeft. Wedden dat er een antwoord komt van: “Nou ja, afspraken gemaakt en gewijzigd, mail bijgehouden, reizen geboekt en telefoontjes gepleegd.” Zou je die persoon vandaag gevolgd hebben met een camera, komt er een heel ander beeld naar voren! Ja, die afspraken, de mail, de reizen en die telefoontjes dat klopt allemaal wel. Maar er...
Lees meer

Krapte op de arbeidsmarkt; bekijk het eens breder

Al maanden horen en lezen we over de krapte op de arbeidsmarkt. Er zijn discussies over de salarissen die werkgevers willen bieden en salariseisen van professionals. Ook al worden er hogere salarissen geboden, het blijkt niet altijd de oplossing te zijn voor het aantrekken van meer personeel. In mijn visie hoeft het salaris niet de ‘trigger’ te zijn. Het salaris is belangrijk, dat is logisch. We moeten allemaal eten en onze vaste lasten betalen. En als het kan, er graag ook nog wat leuke dingen van doen. Waarom wordt er ook in deze krappe arbeidsmarkt nog zo vastgehouden aan alle eisen? Dat je als werkgever met een vacature van automonteur geen medewerker met een secretariële of toeristische opleiding aanneemt, dat begrijp ik. Maar we zitten onszelf ook nogal eens in de weg… Tip aan DoeHetZelf-zaken: Ga eens het gesprek aan met een kandidaat met ervaring in verschillende bouwsectoren. Hoewel de persoon in kwestie naar alle waarschijnlijkheid geen retail-ervaring heeft, kan hij (of zij) wél heel...
Lees meer
Executive Assistant (on hold)

Executive Assistant (on hold)

Voor jou € 3.800,00-4.500 ,00 bruto per maand;32-40 uur per week;Vaste baan;Hybride werken;Remote en op verschillende locaties in NL. Van jou Brede werkervaring als PA of EA;HBO werk- en denkniveau;Uitstekende beheersing NL en E;Flexibel, proactief, initiatief nemend, actiegericht;Zelfstandig en teamspeler. Jouw koers Voor de Directeur Consultancy North West Europe van een technische consultancy en haar MT zoeken wij een ervaren Executive Assistant. Deze interessante ondersteunende rol is een zeer zelfstandige, waarbij je je eigen baan min of meer zelf kunt creëren. Het is weliswaar een bestaande rol, maar de mogelijkheid bestaat echt om je ondersteunende rol zelf verder in te vullen. De betreffende Directeur werkt dagelijks vanuit de verschillende vestigingen, d.w.z. de ene dag in Groningen, dan in Hengelo, Den Haag en/of Eindhoven. Je kunt je werk hybride doen. Wanneer de besprekingen in de verschillende vestigingen plaats hebben, ben je erbij aanwezig om je vragen tijdens de vergadering te kunnen stellen, wanneer nodig, en de actie- en besluitenlijsten te maken. Wanneer je de (technische) materie en het...
Lees meer

#Achterstanden

#Efficiency. Of niet. Iedere Personal Assistant (#PA), secretaresse, office manager of welke office support dan ook weet dat je vooruit plant. Anticipeert dus. Daarmee maak je het gemakkelijker voor het management en niet in de laatste plaats voor jezelf. Oftewel, als je afspraken moeten maken voor een manager waarbij een aantal evaluaties nodig is, plan je de verschillende afspraken in één keer opvolgend in de agenda. Als er opvolgende afspraken gepland moeten worden voor verschillende managers met betrekking tot eenzelfde project, plan je ook die in één keer. Met een tussenpose van een paar uur of weken, al naar gelang benodigde tijd voor werkzaamheden of rapportage. Logisch toch? Hoe moeilijk kan het zijn. Voor de afdeling Planning van het UWV in een bepaalde regio bleek dat maanden geleden heel moeilijk te zijn. De situatie: de twee jaar ziekteverlof van een medewerker loopt teneinde. Die vraagt op tijd WIA aan. Het nieuws staat inmiddels bol van achterstanden bij de Belastingdienst en het UWV....
Lees meer

Aan de werkzoekenden van LinkedIn

Aan de werkzoekenden op LinkedIn Ben je beschikbaar? Zo ja, lees dan alsjeblieft deze tip:Ik was van de week op zoek naar kandidaten voor verschillende rollen. Het viel mij daarbij op dat heel veel mensen ‘beschikbaar’ zijn of ‘beschikbaar voor een nieuwe uitdaging’. Dit is dan te lezen in de eerste twee regels bij een zoekopdracht.Echter, waarvóór veel van die mensen beschikbaar zijn, wat voor werk zij zoeken, dat is niet in één oogopslag te zien.Jammer! Echt, héél jammer! Voor jezelf dan. Want weet je, het betekent dat recruiters en andere HR-medewerkers bij wijze van spreken aan je deur voorbij gaan.De kans dat er wordt doorgeklikt om te kijken wat voor werk je zoekt en wat je ervaring en opleiding zijn, is klein.Oftewel, een gemiste kans!Wat moet je dan doen? Je vermeldt onder je naam dat je beschikbaar bent voor ‘die en die rol’. Dan is in ieder geval dat alvast duidelijk.En wil je dat er (snel) contact met je opgenomen...
Lees meer

Minder secretaresses, alles zelf doen?

Minder secretaresses, alles zelf doen? Secretaresse of PA?Time is money, toch?Gisteren meldde het UWV dat één van de beroepen waar minder vraag naar is, de rol van secretaresse is. Herhalen we de fout van de vorige crisis? Secretaresses en PA's werden toen veelal boventallig verklaard; managers moesten hun eigen afspraken, het regelen ervan en alle betreffende communicatie en administratie zelf doen. Dit uit kostenbesparing.Natuurlijk is er momenteel nog meer faciliterende software. Echter, is het nou echt zoveel goedkoper als een manager heel veel tijd spendeert aan het regelen en organiseren van alles dat ter tafel komt in plaats van buisiness binnen halen?Je mag het ‘preken voor eigen parochie’ noemen, maar als CEO, CFO, directeur, manager ben je simpelweg te duur om dergelijke werkzaamheden zelf te doen. Of er nou op kantoor of vanuit huis gewerkt wordt; zonde van je business!...
Lees meer